Undergraduate Notice

제목[수강] 2023-겨울 계절수업 개설 안내(본교)2023-10-23 14:28
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<2023학년도 겨울계절수업 개설 안내>

 

 

1. 수업기간 : 1222() ~ 118() (···목 주4일 수업을 원칙으로 하나, 일부 외국어 교과목은 주5일 수업 가능, 강의시간표 참고)

 

2. 수 업 료 : 1학점 107,900/ 2학점 215,800/ 3학점 323,700

 

3. 일 정 (수업정보공개 : 1110() 10시 예정 http://sugang.korea.ac.kr 과목조회)

구 분

일 시

비 고

수강신청 및 정정

1117() 10:00 ~ 1122() 17:00

 

수업료 납부

1123() 09:00 ~ 1127() 23:00

하나은행가상계좌 이체

폐강공지

121()

환불 : 10일 전후 예정

폐강과목신청자 수강신청

127() 09:00 ~ 16:30

폐강과목신청자에 한함

폐강과목신청자 수강료 납부

128() 09:00 ~ 23:00

폐강과목신청자에 한함

수 업 기 간

1222() ~ 118()

4일 수업 (월화수목)

*일부 외국어 교과목 주5일 수업

수강신청 취소

1215() 10:00 ~ 14() 23:00

KUPID>수업>수강신청>

계절수업 수강신청 과목 포기

*신청일에 따른 환불액은 하단 참조

 

4. 수강신청

. 대 상 : 본 대학교 재학생휴학생 및 타 대학교 학점교류생

. 방 법 : 수강신청시스템(http://sugang.korea.ac.kr) 접속

. 수강신청시스템 로그인

1) 본교 학생 : 학번-비밀번호 log-in

2) 학점교류생 : 고려대학교임시학번-주민등록번호 뒤 7자리 log-in

. 개설기준 : 교육과정 편성·운영 시행세칙 제4장 폐강에 따름

. 취득학점 및 성적인정

1) 개정 예정인 학사운영 규정 제49조 제1항에 따라 총 9학점까지 취득가능(국제하·동계대학 포함)

2) 성적은 계절수업으로 별도 관리하고, 전체 성적의 평점평균에 산입함

3) 휴학생 신분으로 계절수업(여름/겨울)을 수강한 후 곧바로 졸업(8/익년 2)할 수 없음

4) 유의사항 :

- 계절수업은 미리 수업을 들어보고 수강을 결정할 수 없으므로 개인적인 사유로 인한 환불은 불가하오니 이점 유의하여 신청해주시기 바라며, 수강신청 및 정정 기간 외에는 수강정정이 절대 불가합니다.

- 현장실습 과목은 계절수업 포함 최대 18학점까지, 교양체육 과목은 최대 3학점까지 취득가능

- 수업료 미납 시 자동으로 수강내역이 삭제되므로 해당 사유로 수업이 폐강될 수 있으며, 수강취소기간 이후에는 수강신청을 취소하거나 변경할 수 없으므로 수강신청 및 수업료 납부에 신중을 기해주시기 바랍니다.

- 2016학년도 1학기 이후 세종캠퍼스에서 개설한 교과목에 대한 재수강은 1회에 한하여 허용됩니다.

. 선수필수로 지정된 경우 선()이수과목의 성적이 확정되어야 후()이수과목의 수강신청이 가능합니다. 재 선이수과목을 이수 중이면 후이수과목을 계절수업 수강신청기간에 수강신청할 수 없습니다.

. 수강신청일 기준으로 성적이 확정되지 않은 과목은 계절수업으로 재수강할 수 없습니다.

 

5. 등록 : 하나은행 가상계좌를 통한 계좌이체 (과목별 가상계좌로 각각 입금)

 

6. 폐강 : 121() 포탈에 공지 예정 (폐강과목 신청자에 한하여 127() 수강신청 가능)

 

7. 수강신청 취소 : 수업료 납부 후 수강신청을 취소하고자 하는 경우 취소신청 시기에 따라 아래와 같이 수업료를 환불받을 수 있습니다. (아래 정해진 기간외 수강신청취소 철회 및 정정 불가)

구 분

일 시

반 환 금 액

1

1215() 10:00 ~ 1221() 23:00

수업료전액

2

1222() 10:00 ~ 1228() 23:00

수업료의 3분의2 해당액

3

1229() 10:00 ~ 14() 23:00

수업료의 2분의1 해당액

 

KUPID > 수업 > 수강신청 > ‘계절수업 수강신청 과목 포기에서 취소 신청 (학적에 등록된 계좌로 신청일 기준 2주 이내 환불예정이며, 수강신청 취소 신청 시 학적에 등록된 계좌정보가 올바른지 반드시 확인하여 주시기 바랍니다. 계좌정보가 틀린 경우 환불이 지연될 수 있습니다.)

 

8. 계절수업 강의시간 (50분 수업 10분 휴식)

교 시

시 간

교 시

시 간

1교시

9:00 - 9:50

5교시

13:00 - 13:50

2교시

10:00 - 10:50

6교시

14:00 - 14:50

3교시

11:00 - 11:50

7교시

15:00 - 15:50

4교시

12:00 - 12:50

8교시

16:00 - 16:50



<2023 Winter Session>

 

1.     Schedule

Content

Deadlines

Comments

Course Registration

(Add/Drop Period)

10:00 Nov 17 ~ 17:00 Nov 22

Tuition Payment

9:00 Nov 23 ~ 23:00 Nov 27

Wire transfer to each students virtual account

Course Cancellation and Tuition Refund Announcement

Dec 1

Course Registration

after Course Cancellation*

9:00 ~ 16:30 Dec 7

*Course Registration period for students whose course(s) is cancelled.

Tuition Payment

after Course Cancellation

9:00 ~ 23:00 Dec 8

*Tuition payment deadline for students whose course(s) has been cancelled.

Winter Session Period

Dec 22 ~ Jan 18 (4weeks)

Classes are held 4 days a week.

(Mon., Tue., Wed. and Thurs.)

Course Withdrawal

10:00 Dec 15 ~ 23:00 Jan 4

Application for withdrawal should be done at KUPID. See below on further details on withdrawal

 

2.     Course Registration

1)     Please log-in to see course list for winter session at http://sugang.korea.ac.kr -> Course Information. Course Information will be available from on November 10 (10:00~)

2)     Eligibility : KU undergraduate students, KU students who are on leave of absence and students from domestic credit exchange programs

3)     Course Registration: Log-in at http://sugang.korea.ac.kr

-       KU students: Use student ID no. and Password to log-in

-       Domestic Exchange Student: Temporary KU ID and Password (last 7 digits of your Resident Registration no.) to log-in

4)     Guidelines for Course(s) and credit transfer

Student can take maximum of 9 credits during the summer/winter session under the Academic operations regulation Chapter49 section1.

5)     Grade(s) show under summer/winter session which counts towards overall GPA in the academic transcript.

6)     Students on leave of absence are NOT permitted to graduate even if she/he meets the graduation requirement upon the completion of summer/winter session.

7)     As for course(s) that require prerequisites, student must have completed required course prerequisites and have a grade before registering for an advanced course.

8) NOTE

* Summer/Winter session is offered to students who wish to obtain extra credits outside of regular semester.

* Students are NOT allowed to withdraw for personal reasons after the deadline given its short length of the program. Course Registration (ADD/DROP) is strictly limited to the deadline specified in the table.

* Failure to meet the payment deadline results in the removal of student’s course information. Please be advised that students must follow specified deadlines for summer/winter session schedule.

* Since Spring of 2016, retaking course opened by Sejong Campus is allowed only once.

 

3.     Tuition Payment: Wire transfer at HANA bank through individual ‘virtual account’.

 

4.     Announcement of Course Cancellation

: Cancellation of courses are notified at KU Portal on Dec 1.

 

5.     Tuition Plan: 1 credit : 107,900KRW / 2 credits : 215,800KRW / 3credits : 323,700KRW

 

6.     Course Withdrawal

Student(s) who wish to withdraw after the tuition payment may can get a refund. Details of refund are as follows;

Period

Refund

10:00 Dec 15 – 23:00 Dec 21

(Withdrawal before the session commencement)

100%

10:00 Dec 22 – 23:00 Dec 28

2/3 of Tuition Paid

10:00 Dec 29 – 23:00 Jan 4

1/2 of Tuition Paid

 

* Students MUST apply for a withdrawal of course/tuition at PORTAL.

* Refund process takes about 2 weeks which will be wired to an account registered in student records.

 

7.     Class Schedule (50min. lecture and 10min. break)

Period

Time

Period

Time

1

9:00 - 9:50

5

13:00 - 13:50

2

10:00 - 10:50

6

14:00 - 14:50

3

11:00 - 11:50

7

15:00 - 15:50

4

12:00 - 12:50

8

16:00 - 16:50