Undergraduate Notice

제목[성적] 2019-2학기 성적처리 일정 안내2019-11-27 14:51
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. 2019학년도 2학기 수강소감설문 실시 안내

 

2019학년도 2학기 수강소감설문을 다음과 같이 실시하오니 많은 협조 부탁드립니다.

 

1. 기간 : 2019. 12. 3() 10:00 ~ 2020. 1. 6() 17:00 (성적공시기간까지)

(, 위 기간 중 성적공시 시작일인 20191230() 10:00 ~ 17:00 사이에 수강소감설문을 일시중지하고, 20191230() 17:00 이후 다시 실시함)

 

2. 방법 : KUPID(http://portal.korea.ac.kr)>학적/졸업>성적사항>수강소감평가를 클릭, 수강과목별로 수강소감설문에 응답한 후 금학기 성적조회를 하시기 바랍니다.


3. 전체 문항 구성은 객관식과 주관식으로 되어 있으며, 수강소감설문 결과처리는 모두 익명(출석부 순서가 아님)으로 처리됩니다. 교원/강사는 2020114() 10시부터 열람할 수 있습니다. 수강소감결과는 수업개선을 위한 소중한 자료로 활용되고 있으니 진지하고 성의 있게 작성하여 주시기 바랍니다.

 

. 성적공시 및 정정일정

 

1. 일정표

 

 

2. 유의사항

1) 성적공시 전 수강소감설문에 응답완료 후 성적조회를 할 수 있습니다. (수강소감설문 일시중단기간: 1230() 10:00-17:00) 조회 후 이상이 있을 경우 반드시 정정기간 내에 담당교수/강사에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.

 

2019학년도 2학기부터 성적공시 전날까지 안전교육을 이수하지 않으면 성적공시 기간 내 성적조회를 할 수 없으며, 성적공시 기간 내 안전교육을 이수하면 익일 11시부터 성적조회가 가능합니다.

 

2) 성적조회 URL : 성적조회시스템 (http://sugang.korea.ac.kr/grade/)

 

3) 성적조회 로그인

고려대학생 - 사용자ID : 학번 / 비밀번호 : KUPID비밀번호

학점교류생 - 사용자ID : 고려대 임시 학번/ 비밀번호 : 주민등록번호 뒤 7자리

 

4) ‘I’학점으로 공시된 성적은 정정 마감일 이후에는 ‘F’학점으로 처리되오니, 반드시 정정 기간 내에 담당교수(강사)에게 확인(정정)을 하시기 바랍니다.

 

5) 지식포탈의수업>수강신청>수강신청 내역조회에서 수강과목의 재수강을 확인한 후 이상이 있을 경우 1213()까지 소속 학과() 행정실로 문의하시기 바랍니다.

 

6) 재수강 과목은 성적확정 후 재수강 선별작업을 거쳐 일괄 삭제되므로 재수강 삭제 처리된 성적은 19() 12시 이후에 확인하시기 바랍니다.

 

7) 부정청탁 및 금품등 수수의 금지에 관한 법률5조 내지 제7조에 근거, 교강사에게 대면(또는 온라인)으로 학생 본인(또는 제3)이 채점상의 오류가 없음에도 성적변경(상향 또는 하향)을 요청하는 것은 부정청탁에 해당하며, 2회 이상 동일한 부정청탁을 받은 교원 및 강사의 경우 학교에 신고의무가 발생하므로, 성적확인 요청 외 성적변경 요청은 삼가바랍니다.

 

 

. FALL SEMESTER 2019 UNDERGRADUATE COURSE EVALUATION

 

1. The course evaluation system will be available from December 3, 2019(Tue) 10:00 to January 6, 2020(Mon) 17:00 (Course evaluation will be shortly closed between December 30st 10:00 and 17:00 to improve the quality)

 

2. Course evaluation : Students can access their course evaluations in the KUPID (http://portal.korea.ac.kr) -> [Registration&Graduation] -> [Grade Inquiries] -> [Course Evaluation]


3. The questionnaire consists of multiple-choice questions and open-ended questions. Answers and responses from students are dealt with in strict confidentiality and anonymity.

 

4. Professors will be allowed to review the evaluation results and answers as early as from January 14, 2020(Tue) 10:00. Students participated in the evaluation are assured that students' sincere answers and responses will be restrictedly used as raw data for academic improvements to the courses offered.

 

5. Domestic exchange students are kindly requested to create a Single ID at http://portal.korea.ac.kr to access the course evaluation and/or grade review menu.

 

. Grade Input and Revision

 

1. Schedule

 

 

2. Notice

1) Students who complete online course evaluation for all courses in which they enrolled for the semester have access to their preliminary grades. (Course evaluation will be shortly closed on Dec 30 10:00-17:00 to improve the quality)

Commencing with fall semester 2019, students enrolled in departments where safety training is required are restricted from viewing their grades during the grade revision period if they fail to complete the safety training by the day prior to the grade access date. However, if students complete the safety training during the grade revision period, they may access their preliminary grades from 11 o’clock on the day after they complete the safety training.

 

2) Grade Review URL : http://sugang.korea.ac.kr/grade/

 

3) Log into Grade Review System

KU students - ID : Student Number, Password : KUPID password

Domestic exchange students

- ID : Temporary KU student number

- Password : 7 final digits of your Resident Registration Number

 

4) Grade "I" will be switched to "F" the day after Grade Confirmation. If you have inquiries regarding your grade(s), you should contact a professor or instructor during the ‘Grade Revision Period’.

 

5) If you repeated a course, please check the course again on the Course registration menu at [KUPID>Go to Class>]. If you find any mistakes in the course registration, you are kindly asked to report it to your affiliated college/school by Dec 13.

 

6) If you repeated a course, the former grade will be erased through a screening procedure after the Grade Confirmation. You can check your new grade for this session after Jan 9 12:00.

 

7) Pursuant to Articles 5, 6 and 7 of the Improper Solicitation and Graft Act, student requests done directly (or through a third party) face to face (or online) to faculty members and instructors to alter grades (either upward or downward) without an error in grading, constitute improper solicitation. Faculty members and instructors receiving the same improper solicitation for a second time are obligated to report to the college/school. You are kindly but firmly advised not to make requests to change grade(s). You may, however, request a faculty member or instructor to reconfirm your grade(s).