Graduate Notice

제목[학적] 코로나19 대응 2023-1학기 대학원 특별휴학 안내2023-02-13 11:21
작성자
첨부파일[코로나바이러스감염증-19]_2023학년도_1학기_대학원_특별휴학_시행_안내(공고용)_한영.pdf (126.6KB)[코로나바이러스감염증-19]_특별휴학_관련_제양식(2023학년도_1학기).zip (2.75MB)


[코로나바이러스감염증-19 대응]

2023학년도 1학기 대학원 특별휴학 실시 시행 안내



코로나바이러스감염증-19 사태가 지속됨에 따라 2023학년도 1학기에 한해 코로나바이러스감염증-19 관련 특별휴학을 시행하고자 합니다


□ 코로나바이러스감염증-19 관련 사유로 인해 학업을 시작 혹은 지속할 수 없는 경우에 한하며 2023학년도 1학기에 한시적 시행함


1. 대상 대학원 신·편입생재학생수료생으로 다음 가나 항목 중 하나에 해당하는 경우 

 코로나바이러스감염증-19확진으로 인해 학업을 시작 혹은 지속할 수 없는자 

 (단순 확진이 아닌 격리 중 또는 격리 후 합병증 및 휴유증으로 인해 지속을 할 수 없음에 해당)

 특별휴학 신청일 기준 해외에 체류·방문 중이면서 국내입국이 어려운 대학원생

 입국제한 조치 실시 국가는 외교부 해외안전여행 홈페이지(http://www.0404.go.kr/)에서 확인 가능


2. 특별휴학 신청 및 승인 절차()

 특별휴학 신청 학생

소속 학과/대학행정실에서 특별휴학원서[양식1] 제출

제출서류

 ① 특별휴학원서[양식1]

 ② 증빙서류 (*필수제출)

코로나바이러스감염증-19 양성 판정 확진 환자에 해당하는 경우 증빙서류 제출

 증빙서류 : 코로나 양성 판정 통보서 및 격리중 또는 격리 후 합병증 및 휴유증으로 인해 학업을 지속할 수 없는 타당한 증빙서류(병원 진단서 혹은 의사 소견서)

비자발급이 불허의 경우 관련 증빙서류 제출

특별휴학원서의 휴학 사유란에 학생의 건강 상태최근 방문·체류한 해외 국가 및 지역명학업을 시작·지속할 수 없는 사유를 상세히 기재함

- 장학금 수혜 대상자의 경우해당 장학금명을 신청원서 상 작성하여 제출

 . 특별휴학원서 소속 학과/대학행정실 제출 후 검토하여 주임교수(또는 지도교수 면담)

 유선 또는 서면으로 상담(인터뷰실시한 후 확인서[양식2]에 면담소견 작성

 ·외국인 신·편입생 휴학 절차 동일

 ()입생 첫 학기의 경우반드시 등록 후 휴학 신청을 하여야 함


3. 휴학 신청기간 및 등록금 환불 금액

 . 신청 기간 : 2023년 2월 13() - 5월 31() 16:00까지  

 신청 장소 각 소속 학과 행정실 

 

 등록금 환불 금액

 1) 등록금 납부 후 2023년 3월 17() 16시까지 특별휴학 신청한 학생에 한해 신/편입생은 입학금을 제외한 수업료 전액재학생은 수업료 전액 환불됨

 2) 2023년 3월 17() 16시부터는 등록금 반환 기준에 따라 환불 


4. 장학금 수혜자의 경우 코로나바이러스감염증-19관련 사유에 의한 특별휴학에 한하여 장학금 전액 환수처리

 아래의 조건을 충족하는 경우에만 복학 시로 장학금 이월 가능

1) 특별휴학에 대한 사유가 종료된 즉시 복학할 경우에 한해 장학금 이월지급을 허용함

2) 코로나-19 장학금 이월지급은 교내장학금에 한함 

 (외부재단에서 지급하는 장학금의 경우해당 재단의 방침을 따름)

3) 기타 사유로 인한 휴학의 경우에는 기존 운영방침을 동일하게 적용 

 (장학생이 휴학할 경우장학생 자격 취소)


5. 신청서류(필수제출)

 특별휴학원서[양식1]

 확인서(주임교수 또는 지도교수)[양식2]

 증빙서류

 감염증 의심(격리)환자 및 확진 환자에 해당하는 경우 증빙서류 제출

 비자발급이 불허의 경우 관련 증빙서류 제출

 등록금 환불 신청서 [양식3]

 - KUPID에 학생 계좌번호 필수 등록


 6. 기타

 2023학년도 1학기에 한하여 한시적 시행함

 ()입생 첫 학기의 경우반드시 등록 후 휴학 신청을 하여야 함


※ 자세한 문의는 공과대학 행정실로 문의하시기 바랍니다.


Due to COVID-19 Pandemic, Special Leave of Absence can be permitted for Spring Semester of 2023. This case is not included into the total period of Leave of Absence also not calculated during your study in Korea University, which Freshman or Transfer Student can apply for. 


 □ Temporarily, this Special Leave of Absence is allowed to apply only those students who can’t start 2023 Spring semester or continue their study due to COVID-19 situation during 2023 Spring Semester.


1. Target : Freshmen/Tranfer/Course Completed Students who can meet one of the below conditions as the Graduate School student

 A. Those who cannot start or continue their studies due to the COVID-19 confirmation (which is not a simple COVID-19 positive confirmation, but cannot continue due to COVID-19 complications and aftereffect during or after the isolation.)

 B. Who can’t come to Korea from overseas where the restriction of arrival to Korea effects 

 at time you apply ‘Special Leave of Absence’ for 2023 Spring Semester

 Only who stay in the Countries as indicated at http://www.0404.go.kr/ from 

 MOFA(Ministry of Foreign Affairs) 


2. Period of Application and the Withdrawal Policy

 A. When : February 13(Mon.) - May 31(Wed.) 16:00, 2023(KST)

  Where to apply and submit : Each department office


 B. Tuition Withdrawal

 1) Freshmen or Tranfer Students who completed to submit their application by March 17(Fri.) 16:00 (KST) can be refunded 100% of tuition fee except Entrance Fee. In case of regular students, the 100% of tuition fee can be refunded if you apply by March 17(Fri.) 16:00 (KST)

 2) After March 17(Fri.) 16:00 2023 (KST), it is possible to be refunded based on “General Tuition Refund Policy.” (Not following above 1) condition.)


 C. In case of Awardee of scholarship for Spring 2023, all amount of scholarship will be redeemed if you’re confirmed as COVID-19 2023 Spring Semester and going to have Special Leave of Absence.

 * If you can meet of the below conditions, your scholarship can be carried over and permitted to next semester when you return to school.

 1) If you return to school right after end of the Special Leave of Absence regarding the COVID-19.

 2) This can be eligible to only for scholarship awardee from Korea University not other institutions or foundations. (Regarding the foundation scholarship, you should follow their guidelines.) 

 3) In case of leave of absecne due to other reasons except the above, the same guidelines and regulations of the scholarship is applicable.

 (A Scholarship awardee’s qualification will be revoked when the student apply for the levae of absence.)


3. Mandatory Documents 

 A. Application for Special Leave of Absence [Attachment 1]

 B. Confirmation Letter (Chief Professor or Advisory Professor) [Attachment 2]

 ※ After consulting with your academic advisor through phone-call or face to face, please submit the [Attachment 2] to your department office.

 C. COVID-19 Proof Documents

  - Supporting documents for COVID-19 infected or confirmed 

 - Proof documents for not permitted visa issuance from the Korea Embassy

 D. Tuition Fee Refund Form [Attachment 3]

 - A studnet’s bank account should be uploaded on KU Portal(KUPID) for the tuition refund

 

4. ETC.

 A. This special leave of absence only applicable for 2023 Spring Semester.

 B. In case of the Freshmen / Tranfer studnets, they should register for this first semester and then can apply for the special leave of absence.


 ※ For the further inquires, please contact the department office directly.